Rusza nowe forum inspiracji – Farma Inwencji

150x110

W hiper-konkurencyjnym otoczeniu oraz zmiennym i nieprzewidywalnym środowisku zdolność tworzenia nowych rozwiązań staje się nie tylko elementem przewagi biznesowej ale wręcz warunkiem przetrwania firm, organizacji, instytucji. Zdolność dokonywania odkryć może posiadać każdy z nas. Zwiększa się ona w miarę jak uwalniamy się od przesądów, klisz, nawykowych zachowań. Z takich założeń wyszli twórcy unikatowego projektu Farma Inwencji mającego na celu kształtowanie kreatywności i innowacyjności, dzięki metodom wychodzącym poza utarte schematy. Pomysłodawcą Farmy Inwencji jest Marek Staniszewski, zaś jej organizatorem Szkoła Strategii Marki. Jednym z partnerów tego przedsięwzięcia jest Havas Worldwide Warsaw.

Farma Inwencji ma być właśnie takim miejscem dla inspiracji, stymulacji (czasem też prowokacji), eksperymentowania i swobodnej wymiany doświadczeń związanych z inwencją i innowacyjnością. Ciekawe pomysły mają szansę pojawić się wszędzie, ale siedzenie za biurkiem czy w sali konferencyjnej nie zawsze pomaga w ich kreowaniu. Do twórczego myślenia są potrzebne dystans i zmiana kontekstu. Farma Inwencji ma być przestrzenią właśnie dla nieschematycznego podejścia do procesu twórczego. To forum wymiany idei oraz poglądów, podczas którego uczestnicy będą mieli szansę czerpać inspiracje od najlepszych polskich oraz zagranicznych ekspertów. - Chcielibyśmy aby Farma Inwencji stała się przestrzenią do dzielenia się wiedzą i wymiany doświadczeń na temat sprawdzonych metod zwiększających prawdopodobieństwo dokonania odkrycia. Jest ich jak się okazuje nadspodziewanie wiele. Część z nich stała się już popularna, inne stosowane są np. przez środowiska naukowe z którymi na codzień nie mamy okazji obcować.- mówi Marek Staniszewski. Do udziału zapraszamy nie tylko osoby na codzień zajmujące się tworzeniem nowych koncepcji - np. pracowników agencji reklamowych, lecz także menadżerów, przedsiębiorców, oraz wszystkich poszukujących świeżych pomysłów i nowych rozwiązań – dodaje.

Wśród ekspertów zaproszonych na Farmę Inwencji, którzy podzielą się swoją wiedzą, znaleźli się m.in. Jarosław Marek Spychała – twórca metody Lego-Logos, prof. Michał Jasieński − założyciel Centrum Innowatyki WSB-NLU w Nowym Sączu czy Vadim Makarenko – dziennikarz i wykładowca. Uczestnicy Farmy Inwencji wezmą udział w przygotowanym i prowadzonym przez Touch Ideas największym w Polsce brainstormie design thinking. O alternatywnych formach komunikacji marketingowej opowie Natalia Hatalska, a przewodniczką w szumie informacyjnym będzie Agata Grabowska. Przedstawiciele firmy Chaordix podzielą się z uczestnikami Farmy Inwencji międzynarodowymi doświadczeniami w obszarze crowdsourcingu i kolektywnej kreatywności.

Trzydniowe warsztaty, wykłady i seminaria w ramach Farmy Inwencji odbędą się dniach 22-24 listopada 2013 roku w hotelu Narvil w Serocku. Na uczestników czeka nietypowa formuła prowadzenia zajęć, m.in. rozgrzewki twórcze, w tym sesje jogi, pigułki teorii czy spacer połączony z prelekcją przyrodnika w celu czerpania inspiracji z rozwiązań, jakie tworzy sama natura. Partnerami przedsięwzięcia są Szkoła Strategii Marki, a także Havas Worldwide Warsaw, Diferente, Fundacja Homo Inquietus. Partnerem merytorycznym jest Millward Brown oraz Touch Ideas. Patronat medialny nad Farmą Inwencji objął miesięcznik Brief.

Informacje o Farmie Inwencji oraz szczegółowy program można znaleźć na facebooku:

www.facebook.com/pages/FARMA-INWENCJI, a także na stronie www.farmainwencji.pl